Axel40 0 Postad 18 Juni , 2006 Har tomgångsprblem på min Mercury 4 hk-4takt, 2005. Dels stannar motorn på tomgång, dels går den ibland inte ner på tomgång efter gaspådrag, (ligger kvar på hög varv) Har provat att justera tomgången men problemet kvarstår. HJÄLP /Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danek 0 Postad 25 Juni , 2006 Jag har en lindrig problem men den har kanske samma bakgrund. Även after 10 minuter på tomgång min Mercury 4hk-4 takt, 2005, dör ut när jag går ner till minimum gaspådrag. Den var köpt på vårrean 2006 vid Erlandssons Brygga i Stockholm. Vet inte vad skall jag göra.Dan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Axel40 0 Postad 26 Juni , 2006 Hej DAn, Jag har precis fått min repad på garantin. Visade sig att förgasaren drog tjuvluft. Två skruvar som ej var spända från fabriken ! Idag går den mycket bättre än den gjorde som ny, mycket mera lättstartad och tomgången är inget problem. Kanske samma fel på din 2005 ? mvh/Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser