micke747 0 Postad 16 Juni , 2006 Hej. Jag lyfte ur min OMC 3.0 i vintras och har precis lyft i den igen, jag har dock lite problem med växlingen. När jag gasar motorn på tomgång driver den bakåt?!? Kan jag justera växelvajern på ngt sätt? det funkade kanon innan motorn lyftes.. Ngn som vet hur man gör?? Tack Micke! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bloaja 0 Postad 31 Juli , 2006 Hej, jag har en starcraft med GM 3 liter och ett OMC drev 800 tror jag. På mitt drev finns det ett kuggdrev som driver en stång drevet är förbundet med en dubbel wire när man sätter ihop detta måste drevet vara i rätt ändläge. På min är wiren fastsatt i en mekanism för växelkontroll som manövreras av en tapp som wiren från växelmanövreringen ansluts på där viss justering göras med en wire sträckare. /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 1 Augusti , 2006 Hej! Troligen har du ett Cobra-drev, hur detta justeras kan du läsa här nedan. http://www.hastings.org/~stuart/cobra/ /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser