Samuel_B 0 Postad 14 Juni , 2006 Hej! Här kommer ännu ett inlägg angående VRO pumpen till Johnsson & Evinrude. I många inlägg sägs det att det inte finns något larm för om oljeflödet fungerar, bara om oljenivån är för låg i tanken. Jag har dock läst i en instruktionsbok till en 60 hästare från -86 att korta kontinuerliga signaler från summern betyder att det inte finns något oljeflöde från VRO pumpen. Någon som vet säker hur det hänger ihop!? Mvh Samuel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 14 Juni , 2006 Vet ej säkert. Men på min tidigare Johonsson -86 fanns endast larm för låg nivå. En bekant hade motsvarande Evinrude och där tror jag det fanns för flödet, är dock osäker på om det var exakt samma årsmodell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rober2 0 Postad 4 Augusti , 2006 Hej, På http://continuouswave.com/whaler/reference/VRO.html finns en seriös och utförlig beskrivning av VRO-pumpen och vilka larm som finns för olika årsmodeller mm. //Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser