Wesslan24 0 Postad 14 Juni , 2006 Jag undrar om man ska vara jätte nogran när det gäller köp av oljor till bensinen? Har en Force 40 hk 98. nu har jag köpt vanlig helsyntet på macken men tycker motorn blå ryker . kan det vara oljans fel? har blandat 2 % . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 14 Juni , 2006 Det du ska ha är en TCW-3 klassad olja, vilket finns på dom flesta mackar. Blir dock billigare om man köper storpack (12 liter) i en oljedepå. Men jag tror att 2% är för mycket, dom brukar klara sig på 1% numera. Konsultera din instruktionsbok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 14 Juni , 2006 Har du köpt 2-taktsolja, och inte motorolja? Jag har väl aldig sett att det står helsyntet på en 2-taktsolja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jimsson 10 Postad 14 Juni , 2006 Inte så vanligt, men helsyntetisk 2-takts olja finns, rekommenderas till min direkt insprutade motor (Tohatsu). /Jim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser