Gusta 0 Postad 13 Juni , 2006 Man börjar fundera,har kollat lite på era bayliners,tycker det ser ut som nåt är fel.Tankstorleken,verkar små tycker jag,min 2655a,på tanken står det 100,det måste ju vara gallon man pratar om,dom flesta sim finns här verkar att vara 285 liter i 26an, Vet nån hur detta hänger ihop.100 gallon måste väl vara 400l Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 13 Juni , 2006 Hej! En amerikansk gallon som borde gälla här är 3,78 liter. Brittisk gallon är däremot lite drygt 4,5 liter. Vet dock inte hur många gallon en 2655:a rymmer. /thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hulten 0 Postad 13 Juni , 2006 Helt otroligt hur en sån gammal enhet som gallon kan hänga kvar. Risken att det blir fel är ju överhängande när det finns US och UK gallon... Hörde om ett flygplan som störtade pga att man tankat enligt fel gallon enhet.. Snurrigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne111 0 Postad 13 Juni , 2006 Vakna upp för fan, allt är inte SI och EU. I USA är det gallon och miles per hour som gäller. Och ännu värre.... I England kör man till och med på fel sida. För att inte tala om på sjön där man är ännu snurrigare och mäter i knop och distansminuter ?????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 14 Juni , 2006 Hmm,många svar men inte det jag vil ha,kanske finns olika tankar i dom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 211 Postad 14 Juni , 2006 Lite enkel matematik och ett måttband borde väl kunna svara på tankens storlek? På några liter när i alla fall, jag menar du borde ju se om den rymmer 380 liter eller 100 på det viset? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 14 Juni , 2006 Hej! Står det 100 gallon på tanken så är det klart som korvspad att det är 378L, det är ju en amerikansk båt. Vad jag förstår så har du en -89:a som ju är en större båt än nyare 2655:or och torde då ha en större tank en dem. Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 14 Juni , 2006 Tack för era svar,på både motor å drev står det ju 88a,men med tanke på omc460,så kanske det behövs större tank. På tal om det,kommer man åt tanken under sängen,eller är den helt ingjuten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 14 Juni , 2006 Här har du info om detta: http://p076.ezboard.com/fbocwebfrm36.showMessage?topicID=20.topic Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 14 Juni , 2006 Tack,verkar inte enkelt,men går säkert,hoppas man slipper Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser