Spigg 0 Postad 12 Juni , 2006 Hej! Jag har en evinrude 115 VRO -90 och jag undrar om någon vet vad det är för fel när motorn går bra när man kör på tomgång men sedan när man kört marschfart 1 minut så dör motorn. Men när man sitter och pumpar på blåsan så går motorn helt perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 12 Juni , 2006 T ex. bensinpumpen/-arnas membram sönder, eller vakuum i tanken (ventilataion tät).mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spigg 0 Postad 19 Juni , 2006 Hej igen! Nu har jag lagt ny bensinpump och provat använda en lös tank från en annan båt, men det är ännu samma sak att den stannar efter en stunds körning på marchfart. Men när man sitter och pumpar på handpumpen blåsan så går båten perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mtunberg 0 Postad 19 Juni , 2006 har du gjort rent förgasaren? det kan vara skit som gör det helt enkelt...mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 19 Juni , 2006 den ena backventilen i pumpen läcker så själva pumpfunktionen försvinner det är därför det funkar när du pumpar för hand, plocka bort dem och gör rent och kolla sen med tex munnen att de tätar riktigt innan du skruvar i hop allt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunset 0 Postad 15 Augusti , 2006 Ja eller byt ut hela blåsan gjorde jag o de funka perfekt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser