Gå till innehåll
fredag 18 april 2025
Nozer

Min tur att känna på grund då...

Rekommendera Poster

I lördas smällde det, så rejält att motorn hoppade loss från pinnen man ändrar läge på o flög upp ur vattnet.

Som tur var efter en liten genomgång är den enda skadan ett litet jack i fenan under propellern under växelhuset. Så man ska väl skatta sig lycklig att det inte gick fortare än det gjorde.

Motorn går precis lika bra efter och propellern klarade sig utan en skråma.

Det läbbiga är att det jag nu körde in på finns inte med på sjökorten. Kanske va ngn drivved eller likn.

/Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Tur att det gick bra.

Själv är jag lite orolig att köra fort där jag normalt kör för att komma ut på Vänern, där jag normalt hålller till med båten. En lastbåt med timmer tappade ju lasten i höstas där det brukar vara mycket fritidsbåtar. Vad jag vet plockades inte alla timmerstockar upp. Komma tvärs en stock med motorn nedfäld i hög fart förstår man ju vad som kommer att hända.

Näe det blir att ta det lungt där i sommar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det ligger en del skit i vattnet och driver. Seglade på en plankstump ca 3x8 tum ungefär 2 meter lång, väst Soteskär idag på eftermiddagen. Det dunkade till två gånger i båten och när jag tittade akterut låg plankstumpen och flöt i vårt kölvatten.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...