sissy 0 Postad 11 Juni , 2006 Hej ! Har presis köpt en båt som har en perkins inombordare disel på 53 hk men tyvärr så kan jag inte hitta något modell nr eller modell namn på den. Är den någon som vet vad det skulle kunna vara för modell som har 53 hk och var man lättast skulle kunna hitta en handbok till en sådan ? Den är troligen isatt i slutet på 80 talet eller i början på 90 talet Skulle bli helnöjd om någon vet något om den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Staffan_T 0 Postad 11 Juni , 2006 Hej! Det finns en modell som heter Perkins 4.108 tror jag. Den är 4-cylindrig och har volymen 108 kubiktum. Jag tror den var på c:a 50 hk. Angående handbok så borde Malte Månsson kunna hjälpa till www.maltemanson.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jpa164 0 Postad 12 Juni , 2006 Jag tror 4.108 gick ur produktion i mitten av 80-talet. Kan det vara en Prima M50? http://www.secodi.fr/perkins/fr/pages/pieces/affiche_moteur.asp?moteurID=408&serieID=28&MoteurType= Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser