Nitro 2 Postad 11 Juni , 2006 Hej storfiskare! Förväntningarna var stora inför året första hemmafiske. Fredagens väderprognos för lördagen visade på svaga vindar och solsken. Men när vi på lördagmorgon vaknade vid 06-tiden låg dimman så tjock att man inte såg mer än några meter framför sig. Ok, det var nästan vindstilla också men vad hjälper det när man inte ser vad man stoppar i munnen. Så vi bestämde om föra att vänta på att dimman lättade. Väntade gjorde vi till kl. 8 då var det nästan lika tjockt. Eftersom krokarna var vässade och vi väldigt taggade drog vi ut. På havet brölade mistluren i söder. Annars var det spöklikt tyst. Sakta drog vi oss till tidigare kända fiskeplatser. Dagen kommer nog att bli en av året höjdpunkter för fisken var verkligen på hugget. Inte så att det blev en himla massa stora men när vi efter fisket summerade dagens fångt fanns det en himla massa makrill, närmare ett dussin torskar, lika många blekor, knot, vitling, långa, en pigghaj och oräknerliga sej hade blivit återisatt. Nu kanske någon frågar sig hur var det med dimman, jo, den låg kvar hela dagen. Så vi körde hem i samma soppa som ut. Just nu har jag ingen helst abstinens för att åka utomlands för att fiska. /skitfiske på er/Nitro Ps. För dom (norrlänningarna/insjöfiskarna) som inte sett en pigghaj lägger jag i morgon in några bilder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 11 Juni , 2006 blir kul att se nitro mvh rillez Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Prinsen80 0 Postad 11 Juni , 2006 Min freda va också en dimma men självförvållad... Grattis till ett till synes trevligt fiske.... Skål å skitfiske.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 11 Juni , 2006 Hej Grattis till ett bra fiske. Då finns det hopp även på våra breddgrader, så man slipper dra långt upp i Norge. Mvh laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chievo85 0 Postad 12 Juni , 2006 skoj med mycket fisk o olika arter! hur mycket makrill fick ni? väntar på att den ska komma in i gullmarn nu! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 12 Juni , 2006 Den som är lite kräsmagad skall inte förstora bilden. Denna är tagen då jag tagit bort häcklan hajen virat in sig i./skitfiske på er/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 12 Juni , 2006 En liten bonusbild av fiskebacken. För den som inte sett en makrill i verkligheten så är dessa grönrandiga. Pigghajen hade jag hunnit flå./skitfiske på er/Nitro Ps. det var visst 40 makrillar som kom med av bara farten... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olle-Bull 0 Postad 12 Juni , 2006 Hej... Var ute i söndagsmorse på hakefjorden, fiskade mellan Berga Strand på Tjörn tills efter Tjörnbrofästena, en enda liten vitling var det enda som visade sig för mig. Inte en enda makrill eller torsk ville visa sig för mig och då ligger ju Hakefjorden i samband med Stigfjorden, första säsongen med min båt så lite tips på fiskeställen runt Tjörn tar jag tacksamt emot.. Släpdörjade ni eller var det vanligt pillemete som gällde? Bete? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 12 Juni , 2006 Hej Olle-Bull!Jag kan väl inte avslöja alla hemligheter med en gång. Det är väl ganska bra ifall jag säger att det är nog för tidigt med makrillfisket i dina hemmavatten. Vill du ha makrill så är det nog bäst för dig att åka till Pater Nosterskären och kanske till och med utanför dessa. /skitfiske på er/Nitro Ps. jag har under årtiondena förflyttat mig från Vinga till Måseskär i jakt efter fisken. För 20 år sedan kunde man till och med få fisk (torsk) utanför Jörlanda. Numera är det en och annan vitling och makrill som förirrar sig dit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olle-Bull 0 Postad 15 Juni , 2006 Kan det ha varit ute vid Måseskär du var? Och fiskade med agn? M.v.h. Olle-Bull Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 15 Juni , 2006 Hej Olle-Bull å &! Nej, jag var bara snäll och på den andra linan berättade vad min vän Tilia 1 hade gjort. På vilket sätt vi/jag fick upp fisken är en väl förborgad hemlighet. Som jag kan delge dig det när vi eventuellt ses ute på sjön./skitfiske på er/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser