qawer 0 Postad 10 Juni , 2006 Ni får ursäkta mitt tjat (se tidigare inlägg) men jag har ett problem med min VP MD6A kombi, dvs. i stället för backslag har jag en reversering som ställer om stigningen på propellerbladen och synkar detta med gaspådrag. Det läcker olja längs propelleraxeln, som jag antar tar sig förbi tätringen mellan motorn och reverseringen och vidare ut längs propelleraxeln. Tätringen är nyligen bytt. Oljenivån i motorn har varit ovanligt hög och jag misstänker att motoroljan späds ut med diesel men jag kan för mitt liv inte komma på hur dielsen kommer dit. Jag har fått tips om matarpumpen eller insprutningspumpen. Matarpumpen har jag öppnat och tittat men jag ser inget fel. Insprutningspumpen vågar jag mig inte på. Kan det vara så att motorn av någon anledning får mycket diesel in i cylindrarna och allt bränsle inte förbränns utan i stället trycks ned i oljan? Men borde inte dieseln i sådana fall gå ut med avgaserna? Motorn går i övrigt mycket bra. Någon som har en idé eller råkat ut för liknande? /Benke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
grodhavet 0 Postad 10 Juni , 2006 Är matarpumpen okej så kan man kanske tänka sig att det är axeltätningen på insprutningspumpen som läcker.Det vet jag har hänt på andra dieslar dock ej denna modell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser