Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025
jokar

Fästa i glasfiber

Rekommendera Poster

Hejsan!
Jag undrar om man kan använda en häftpistol för att tex sätta fast ett tygdrapperi i taket. (alltså där framme under vad det nu heter i fören på en sportbåt)
Någon som förstår vad jag menar och har erfarenheter av att fästa tyg empt glasfiber?
//
Jokar 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mina gardiner sitter på plastad spiraler/fjäder och limmade krokar som dem spänns mellan. Häfta fast skulle jag inte vilja göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo om amn har gardiner skulle jag också göra som du, men det TEX en gardin. Jag vill veta allmänt, kan använda häftpistol mot glasfiber, om inte, varför inte?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror inte du får häftorna att fästa i plasten, den är nog lite för hård. Dessutom rostar de flesta häftor rätt kvickt. OK, det finns rostfria att köpa till vissa pistoler, men de är rätt dyra. Men största problemet är nog att de bara studsar ut, jag tvivlar på att du får in dem.

MVH, G. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med ovanstående talare till punkt och prickar.

Ett tips till dig med häftapparaten. Om det nu är så, att du har problem, så finns möjligheten att bygga upp en liten klack med hjälp av polyester eller epoxi och väv. I denna klack kan du borra ett hål och fästa en skruv och sedan välja vilken typ av gardinupphängning du önskar.

Gör klacken lika hög som den (lilla) skruv du tänker använda så blir det ingen åverkan på befintlig plast och klacken går att slipa bort.

Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...