GTI06 0 Postad 7 Juni , 2006 Någon som kan hjälpa till med tips? Jag har en Yamaha 70 hk 2-t från mitten av 90-talet. Motorn är ibland mycket svårstartad och under gång tappar den varv. När jag drar på reglaget så svarar motorn en stund, sedan tappar den varv igen. I bland dör den helt. Har kollat vajrar mm men de verkar vara ok med bra spänn mellan reglage och motor. Fenomenet har funnits i några säsonger och trots verkstadbesök återkommer det även i år. Någon som har en teori? Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 7 Juni , 2006 Hej Har den blivit bättre efter verkstadsbesöken eller lyckades dom aldrig hitta nåt fel? Har du kollat alla slangar från tank till motor och från anslutningen på motorn till förgasarna? Ibland kan anslutningen mot motorn täta dåligt och då suger den lite luft där. Kanske testa att byta den för det är en billig början. Låter ialla fall som att den drar luft eller att bränslepumpen är lite trött. Passa dej bara för att belasta den om den får för lite soppa för då kan du bränna en eller flera kolvar. Bränslebrist hos en 2-taktare är ofta lika med haveri. Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GTI06 0 Postad 8 Juni , 2006 tack för tipset. Verkstaden hittade inget, jag har kollat alla anslutningar och även pumpat bränsle under gång för att se om det är tillförseln som inte är bra, utan resultat tyvärr. Jag lutar mer åt att det handlar om vajern trots allt, men det spelar ingen roll hur mycket jag spänner den. kanske dags att byta hela paketet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 8 Juni , 2006 Hej igen Vajern låter långsökt tycker jag..alltså om du menar gasvajern från reglaget. Den borde inte ändra sej på så sätt. Är du säker på att motorn får kylning så att den inte varmnyper? Kollat termostaten? Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser