Gå till innehåll
måndag 06 januari 2025
asplind

Tar lång tid att tanka

Rekommendera Poster

När jag tankar min Uttern 590 så tar det lååång tid. Detta beroende på att det hela tiden blir stopp i tankröret, så jag måste toppfylla från halv tank och uppåt. Detta tar lång tid! Tips på vad som kan göras för att fixa detta efterfrågas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter som om avluftningen av tanken inte fungera som den ska, kolla slangen så den inte är klämd någon stans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla även vid ventilen till avluftaren i skrovsidan, det är tydligen inte helt ovanligt med små insekter som bygger bon därinne. Ett sätt att lösa det hela kan vara att omsluta pumphandtaget med papper när du tankar och på så sätt trycka rent avluftningen. Funkade dock inte för mig....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ha-ha, tänk att det var så enkelt. Med lite motvikt på babord sida (tanklocket sitter på styrbords sida) så går det nu väldigt fort att tanka. Tack för tipset!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hoj hoj!
hade ett liknande prolem nu i söndags.. fyllde på som vanligt tills det blev stopp men sen blev jag även överraskad av en stor fontän som sprutade hejvillt.. anntar att alla miljövänner ser rött nu... hehe
(det var också avluftningen som inte funka) 
/johan 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...