Danielgustavsson 0 Postad 6 Juni , 2006 Hej Jag har servat mitt alphaone drev gen 1, -89 med ny impeller och packningar, men nu har drevet börjat läcka olja... det rinner ut ur det lilla luftningshålet som finns på sidan mitt emot oljepåfyllningspluggen på underhuset. drevet har inte varit i bruk sedan 2001, någon som vet vad som kan ha hänt? mvh / Daniel vet ni varför alla norskar badar nakna? inte... ok.. sjön suger! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danielgustavsson 0 Postad 6 Juni , 2006 Jag har funderat på den lilla oljepassagen mellan över och underhus.. ska det verkligen bara vara den lilla fjuttiga oringen där emellan?! känns som att det skulle vara en möjlig felkälla.. vad tror ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danielgustavsson 0 Postad 6 Juni , 2006 Ingen mer där ute som har råkat ut för oljeläckage på alpha drev? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 6 Juni , 2006 Jag har kanske ett läckage på Aplhadrev, se min tråd:http://www.maringuiden.se/forum/;thread=101161 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HasseN 0 Postad 15 Juni , 2006 Är inte det hålet som det läcker olja ur dräneringen, (vatten), från impellerhuset ?? Skulle tro att något inte är tätt mellan underhus och impellerhus. /Hasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danielgustavsson 0 Postad 18 Juni , 2006 Problem solved! köpte packningssats på drev.se och skruvade isaär drevet för andra gången. då drevet inte varit i bruk på en 5 år sisådär hade packboxarna runt drivaxeln i överhuset blivit gammla och stela, nu är de nya och drevet håller tätt! Hare gött i sommar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser