Martin_K 0 Postad 5 Juni , 2006 Har nyligen köpt en snipa från 70-talet med en tvåcylindrig bensinmotor. Motorn är en FM (Fredrikstad Motorfabrikk) på 12 hk. Den förra ägaren sa att han använde Rak SAE 50 motorolja. Är det någon som vet vad det är för olja? Var får jag tag på den? Kan jag lika gärna använda någon annan, vanligare olja, och i så fall vilken? Tacksam för hjälp! Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MichaelOberg 1 Postad 17 Augusti , 2016 Har nyligen köpt en snipa från 70-talet med en tvåcylindrig bensinmotor. Motorn är en FM (Fredrikstad Motorfabrikk) på 12 hk. Den förra ägaren sa att han använde Rak SAE 50 motorolja. Är det någon som vet vad det är för olja? Var får jag tag på den? Kan jag lika gärna använda någon annan, vanligare olja, och i så fall vilken? Tacksam för hjälp! Martin Hur gick det för dig? Har du några bilder på båten? Har du den kvar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 17 Augusti , 2016 Har nyligen köpt en snipa från 70-talet med en tvåcylindrig bensinmotor. Motorn är en FM (Fredrikstad Motorfabrikk) på 12 hk. Den förra ägaren sa att han använde Rak SAE 50 motorolja. Är det någon som vet vad det är för olja? Var får jag tag på den? Kan jag lika gärna använda någon annan, vanligare olja, och i så fall vilken? Tacksam för hjälp! Martin Hur gick det för dig? Har du några bilder på båten? Har du den kvar? Ts var senast aktiv på foremet 4/8 2013. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser