anders76 0 Postad 5 Juni , 2006 Båten har stått ett år på land. Nu när jag stoppa i den isjön så va den svårstartad. När jag äntligen fick igång den så beter den sig lite märkligt. Den vill inte hålla tomgång själv, utan jag måste pump med gasen för att hålla igång den.Då går den, men så fort jag släpper gasen å slutar pumpa så dör den. Några bra tips vart jag skall titta? mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JasonFire 0 Postad 5 Juni , 2006 Har du oljat förgasarna? Det sitter en skruv som du kan lossa och droppa i lite olja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 5 Juni , 2006 Gammal bensin i den? Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anders76 0 Postad 6 Juni , 2006 Har inte oljat fuggarna. Hur går denna procedur till? När jag tittar på fuggarna så ser jag att soppa kommer när jag pumpar, kan tänka mig att det är nån form av ax-pump som sätter in då? Men när jag släpper så kommer inget alls. Därför dör den. Kan det vara dags att lämna in fuggarna på renovering? Jag har provat ny soppa, men samma problem. Tack för hjälpen hitills. mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne111 0 Postad 6 Juni , 2006 Nej, Solex oljar man inte, det är SU-förgasarna som ska oljas. Accmunstycket ska bara ge bensin just när du ökar gasen. Verkar ju funka bra för dig. Ta av locken på förgasrna och blås ur med tryckluft. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anders76 0 Postad 6 Juni , 2006 Jo acc soppan funkar när jag pumpar gasen. Och det är endast det som får motorn att gå. Låter ju som skit i fuggen. Fins det nån sprängskiss eller nån form av manual till solex fuggarna man kan kika närmare på? mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne111 0 Postad 6 Juni , 2006 Kosntruktionen är så busenkel att du fattar hur den funkar bara du lossar skruvarna och lfter av över halvan av förgasaren. Kolla huvudmunstycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anders76 0 Postad 6 Juni , 2006 Tack för svaret Ok man kanske ska våga fixa detta själv?! hehe En annan fråga, vad är det korrekta sättet att ställa in soppablandingen på dessa fuggar? Vilken metod anvädner ni? Läser ni av tändstifen eller går ni enbart på dom rekomenderade fabriks inställnignarna? mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser