Anyone 0 Postad 5 Juni , 2006 God förmiddag. Tänkte lyfta båten i dag, för omplacering av 2 st givare. Min fråga: - Hur tätar/lagar jag bäst & snabbast 2 st hål, i en diam om ca 12 mm st? Sikaflex går ju snabbt, men är det hållbart över tiden? Ska tillägga att båda hålen är under vattenlinjen......och jag vill inte ha båten på land i en vecka* Tacksam för snabbt svar. /Anyone Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 5 Juni , 2006 Sika funkar INTE att fylla igen hål med!!! Den har knappt ngn bärighet alls, visst kanske en vecka men så småningom kommer du hitta båten hängandes i förtöjningarna. Dock fungerar det i kombination med tex en blindplugg/skruv eller dylikt. En verkstad svarvar snabbt till en blindplugg i rostfritt mot en inte allt för dyr penning. mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 6 Juni , 2006 Snabbt ? Beror på hur du jobbar. Ska det vara permanent så är mitt råd att du plastar igen hålen. Fasa ut från utsidan och plasta upp det hela. Är säkert och permanent. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 6 Juni , 2006 Glömde att säga, att är du händig så tar det ett par timmar med hjälp av lite förhöjd värme. Värme är att det inte är så särskillt varmt på dagarna så du får hjälpa härdningen lite på traven. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anyone 0 Postad 7 Juni , 2006 Tack för hjälpen. Plastade igen hålen med 2-komponent produkt från International. Lackade utanpå med en klarlack, sedan lite bottenfärg. Lyfte båten i måndags kl 18:30; sjösatte igen tisdag kl 14:00. Allt frid & fröjd. Tack. /Anyone Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 7 Juni , 2006 Du ska nog se till att få 2 komponentsprimer över reperationen. Vet inte hur bra grejor du köpte, men för att unvika framtida skador som böldpest m.m. så bör du vara noga, när det gäller allt nedanför vattenlinjen. Ha en trevlig sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser