r-bert 0 Postad 5 Juni , 2006 är ryds 435fc stabil ,eller är den rank, tål den lite sjögång ,kan man ha den i havet när det blåser mvh robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 5 Juni , 2006 Hej, Båtnytt 9209 RYDS 435FC, TEST Testet kan beställas här: länk Den kom väl ut på marknaden i början av 1990-talet (1992?) och tillverkades till 2005 tror jag. Finns ju även den lite större 535 FC som kom ca 1994 som tillverkas än idag och så fanns det en 485 FC också. Lite sjögång - är nog lite olika vad man uppfattar som lite sjögång. Det ligger i sakens natur m h t båtens storlek att man knappast bör ge sig ut i allför grov sjö med en såpass liten båt. Under alla förhållanden får man ju i lite högre vågor dra av på gasen annars blir det rejält obekvämt. Var skall du hålla till med båten (väst el östkusten, inomskärs...?) 435 FC kanske inte tar nåt skönhetspris men den verkar ju fin som liten fiskebåt. Enligt Ryds själva så skall den ju ha mycket goda sjöegenskaper och hög säkerhet Och har höga fribord och den har även självläns (i alla fall årsmodell 2001 jag kolla på). Ryds båtar är kontrollerade av Det Norske Veritas (DNV) sen ett antal år tillbaka och det är en bättre kvalitetsgaranti än bara en CE märkning (som i praktiken inte betyder ett smack). Kolla lite på Medlemmars båtar, det finns några som har 435 FC. Kanske kan fråga dem om positiva och negativa saker med båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 5 Juni , 2006 Ur det här perspektivet ser man att båten inte är så stor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 5 Juni , 2006 Och planlösningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
r-bert 0 Postad 5 Juni , 2006 det blir västkusten ,men som bilden visar så är den inte stor ,läste tidigare inlägg och där får jag uppfattningen av att det är en klen plast ,så jag har väl lagt denna båt åt sidan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser