ALihv 0 Postad 4 Juni , 2006 Hej, har nu äntligen köpt en GPS. Det blev en Garmin 172C med intern antenn. Har en daycruiser- Wellcraft Nova. När jag köpte GPSen blev jag rekommenderad att köpa med intern antenn. Om jag monterar den på instrumentpanelen hamnar den innanför / vindrutan och har själva ramen ( för rutan )precis ovanför. Den har dock fri sikt bakåt. Kommer signalen att vara OK eller måste jag flytta den mer bak till en för föraren sämre plats? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NiclasV 0 Postad 4 Juni , 2006 jag har monterat min 172c precis som du tänker göra i min Glastron DC eller rättar sagt det var monterar så när jag fick den levererad och det funkar fint i min båt. Det är kul och lätt att köra med GPS ! Nic Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 4 Juni , 2006 Kommer att funka perfekt. Jag har min 172Ci innanför glasrutan med överbyggnad (doghouse) över (Albin 25) - inga problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 5 Juni , 2006 Det är bara att prova sig fram, på satellit sidan ser du nogranheten. Låt den stå enstund på några olika platser och se om det blir någon märkbar skilnad. Men troligt vis går det bra där du tänkt dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ALihv 0 Postad 6 Juni , 2006 OK, tack för bra svar. Jag testar och ser men det verkar ju funka för er. Ska bli skönt att slippa gamla sjökortet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 6 Juni , 2006 MEN...ta med sjökortet i båten trots att du har en GPS-plotter...sjökortet funkar ju även om du skulle få problem med strömförsörjningen...Var ute idag, kör med plottern men kollar översikten etc i sjökortet (båtsportkort). Resonerar som så här: sjökortet nr 1, plottern härligt komplement. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 6 Juni , 2006 så är det ...sjökort för att kunna planera . Å plotter för att veta var du är just nu !!!!!!!! /JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser