mike260 0 Postad 4 Juni , 2006 hej jag undrar om det finns nån som vet hur många sjömil det är mellan sthlm byxelkrok. vi tänkte åka i en yamarin 5920 ...tacksam för svar..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twix 0 Postad 4 Juni , 2006 Det beror väl lite på hur man åker, men mellan Landsort fyr och ölands norra udde är det 86,4 NM om man tar rakaste vägen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 4 Juni , 2006 Det är ca 150Nm om du följer kusten ner till Västervik och sedan går över till öland. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 4 Juni , 2006 Varför frågar du så? Det är bara att ta fram sjökortet och mäta själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyB 1 Postad 4 Juni , 2006 Hur långt blir det om man åker i en Uttern då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 4 Juni , 2006 Byxelkrok har ingen mack .... setill att du har bra med soppa ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 5 Juni , 2006 Kollade på en gammal rutt från våren -05 när jag gick från Svinninge till Kungshamn. Båten var visserligen en Storfidra med diselmotor och som gör 5,5/6 knop som max för motor och det blir ju en väldig skillnad i minuter räknat, mot en båt som gör 20 - 25 knop. Den vägen jag gick var 194 distansminuter. Svinninge, 0 NM Waxholm, 5 NM Baggenstäket, 16 NM Dalarö, 31 NM Nynäshamn, 52 NM Öja (Lansort), 62 NM Stutsvik, 77 NM Oxelösund, 90 NM Arkösund, 105 NM Fyrudden, 126 NM Västervik, 160 NM Byxelkrok, 193 NM Samtliga distanser är räknade från Svinninge. Vill du ha avstånden i riktiga sjömil får du dela med 4 . tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mike260 0 Postad 10 Juni , 2006 bra sagt ang sthlm öland...ja skrattade när jag läste ditt svar...hej hopp... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 11 Juni , 2006 Vad var det som var så roligt? Tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser