PG550 0 Postad 3 Juni , 2006 Hej! Har tänkt köpa en Garmin gps antingen 60cx eller 172c alt. 292. Kan någon säga vilka fördelar det finns med 60cx resp. 172c. Har en öppen båt med mittpulpet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 3 Juni , 2006 Jag har en 60CS själv, det fungerar utmärkt för mig. Nacktdelen är den lilla displayen som ger dålig översikt, men som komplement till sjökortet i en långsam båt går det utmärkt. Den är i grunden en skogsmulle model som går att ha sjökort i också. 172C är en trotjänare som har fått mycket bra omdömmen i tester, större display får du med den. Byggd som plotter från början. 292 är den nyaste och en vidare utveckling av 172C. Lite snabbare, lite större display, klara nya G2 korten med bättre upplösning, går att kompletera med AIS-motagare. Vilken som är bästa köp är nog upp till var och en att avgöra. Mest prisvärd tycker jag 172C är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 3 Juni , 2006 Jag köpte en 178c istället för 172c för att få med ekolodet. fungerar perfekt tycker jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser