JonteJ 0 Postad 2 Juni , 2006 Vad tror ni om detta? Har en båt med en Johnson 60 -89 som är inköpt nu i vinter. Har nu sjösatt och var ute och provkörde för första gången häromdagen. Det mesta funkade bra men vid två tillfällen så stannade motorn och vi båda tillfällena var det när jag drog på fullgas. Någon som känner igen symptomen? Får motorn inte tillräckligt med bensin just vid fullgas eller får den för mycket? Andra gången den stannade var den svårstartad och jag fick inte igång förrän efter en stund. Troligen tar jag hjälp av någon men kanske någon här ha några tips jag kan ha nytta av? Tack för svar Jonte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 3 Juni , 2006 hej jonte. det låter som om den flödar precis vid gas pådraget. antagligen membran som e lite slappt alt spricka. köp repsats till förgasaren byt ut nål för tom och acceralition . glöm inte fråga om packning och kylflens emmelan block och förgasare. det kan orsakas av vattendroppar i bensinen sprickan eller slappheten alltså. vid varmmotor ändrar de form och återgår inte förren de kyls av. därav att du kunde få i gång efter ett tag. lycka till. ps de lätt att åtgärga om du e lite tekniskt lagd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonteJ 0 Postad 4 Juni , 2006 Tack för tipsen. Har inte så stor erfarenhet av att meka med båtmotorer men känner att man skulle vilja ha viss kunskap så att men kan felsöka lite. Ska hälsa på lokala båthandlarn och höra om man inte kan börja och titta på de saker du beskrev. Tack så länge. Jonte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 5 Juni , 2006 Hej Jonte Dina förgasare har inga membran men det finns ett i bränslepumpen. I ditt fall verkar det vara en trött bränslepump eller tjyvluft i ledningarna som gör att förgasarna inte fylls upp vid gaspådrag. Kolla upp det snabbt annars har du ingen motor kvar. Vanligaste orsaken till att en 2 taktare rasar är bränslebrist. Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser