Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
norton

USB anslutning för TV-mottagning

Rekommendera Poster

Hej!

Har ett problem vet inte vad jag ska välja för utrustning till en bärbardator som jag vill få in digital TV på. Har fått ett tipps om att jag ska använda en USB-anslutning se bif. bild och adressen här nedan! Undrar om någon har erfarenhet och tipps om hur jag ska göra för att hitta rätt utrustning! Fungerar denna utr.? Ska anv. min bärbara dator för att få in TV program på i båten under våran semester i Sthlms Skärgård.

Freecom DVB-T USB stick ingångsadapter för markbunden DVB-mottagare / radio - Hi-Speed USB. http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=522672&hbx_CMP=AFC-02, AFC-01&Ref=kelkoo

Tony

post-5325-1394234673,9273_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en lite större box med vanlig antennanslutning, fungerade bra när man kopplade till en bordsantenn. Sprötet som följde med gav för dålig signal (Värmdö).

Min box kräver en processor på 700 mHz, datorn jag körde med (HP 6100) hade en 1.0 gHz processor, men av och till blev bilden ryckig. Antar att grafikkortet och programvara också spelar roll för flytet i bilden.

Vissa datorer, bland annat Dell, har kraftigt försämrat max strömuttag på USB portarna, så det kan vara värt att kolla upp om det fungerar om man har en sådan dator. Om inte måste man väl skaffa en USB hub, vilket väl kan krångla till det på en båt. De flesta går på 220 V har jag för mig.

Dessvärre gick min HP dator sönder, har ännu inte hunnit kolla om digitalboxen fungerar på min nya (Dell).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vore trevligt om nå´ n vänlig själ kan länka till nå´ n sida där jag kan hitta drivrutiner till USB-tv:n från NETONET...!

Tack på förhand.
/Anyone 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla i manualen som följde med USB-tvn. Där brukar finnas länkar till fabrikantens hemsida och där brukar det ligga drivrutiner.

Finns ingen länk kan man gissa på www..com. Eller använda Google.

En av de stora fördelarna med Internet är just att man kan få tag drivrutiner enkelt, alla tillverkare av hårdvara jag har sett har lagt ut sina. Det är förmodligen billigare är en massa telefonsamtal från kunder...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, och tack för svaret.
Problemet jag har är att jag köpte datorn begagnad, och just den cd:n finns inte med.
Ja, jag har kvitto och allt annat; köpt från NETONET i början av januari 2006....
Men, klart jag söker, och ska söka vidare på nätet.  
Problemet ligger alltså i att jag saknar mjukvaran; USB:n tar min dator emot så snällt*

/anyone 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det löste sig......hittade producentens hemsida.

Tack* 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!
Jag har ett sådant tv-kort till min laptop, det fungerar utmärkt på Runn. Jag anväder enbart den medföljande miniantennen.
Mvh Martin 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...