uvas 0 Postad 1 Juni , 2006 Hej! Har precis köpt mig en Bayliner 1950 capri..årsmodell 99 Där är en knapp på instrumentpanelen som heter Bilge pump vad är det för knapp!?Ska jag trycka in den när jag startar den? Provade trycka in den men det verka som att det inte hände något! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 1 Juni , 2006 Möjligt att andra inte orkar svara på en ganska enkel sak... Bilge pump är länspumpen som ska sitta nånstans långt ner i båten. Det borde börja låta någonstans när när du trycker in knappen. Det kan också sitta en givare på pumpen som bara slår till när det finns vatten att pumpa. Då är förstås pumpen tyst om det inte finns något vatten att pumpa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lillbrorsan 0 Postad 2 Juni , 2006 På min skuta som nyligen blev sjösatt så var motorrumsfläkten kopplad till Bilge pump knappen på konsolen.Man vet inte vad man startar om båten har några år på nacken.(har manuell länspump för övrigt). Kryp med längs varje kabel så vet du, kan hända att kabeln helt enkelt tar slut någonstans. mvh Lillbrorsan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser