Propeller 0 Postad 1 Juni , 2006 Hej.. Fråga 1.Ska motorn vara varm när man gör kompresonsmätning. Fråga 2.Är det okej att man tar ut ett tändstift och ansluter mätaren och sen köra motorn några sekunder,och sen göra samma sak på dom övriga cylindrarna. Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 1 Juni , 2006 Varm motor är ingen nackdel, det är ju så motorn jobbar... Ta ur alla tändstift, anslut mätaren till ett hål, kör starten en stund, skifta osv. Eventuellt behöver tändningen kopplas ur på ngt sätt för att inte skada ev elektronik. En annan variant är då att tjuvkoppla starten direkt vid solenoiden, då slipper man springa fram- och tillbaks också... /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jeppe_a 0 Postad 2 Juni , 2006 glöm inte att ha fullgas när du testar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Propeller 0 Postad 5 Juni , 2006 Tack för hjälpen Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser