Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025
Smugglerman

Delfin Tornado

Rekommendera Poster

Vet någon vem som har tillverkat denna båtmodell. Det är en DC på 21 fot från mitten på 70-talet, har fått höra att ev kan Sigvard Isacson vara den som ritat båten. Men vart är den tillverkad? Vill gärna veta mer. Den är bestyckad med en rak 4 på 3 liter (Mercruiser 140Hkr) och Alpha One drev.

MVH Magnus

post-13569-1394234673,1776_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Magnus,

Jag har en Delfin Comfort 21. Samma skrov men annan överbyggnad.

Mercruiser V8 5,0L, (inte originalmotorn)

Söker också lite info om denna båt =)

Mvh Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul att se att man inte är ensam i den här Delfin världen :) Vi får jaga vidare ! Hör av dig om du får nys om nåt !

MVH Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej ! Efter lite research kom jag fram till den rätta konstruktörens namn, han heter Karl Ola Englund och bor i Östhammar. Han tillverkade 4 st exakt likadana Delfin Tornado med träinredning, densamma som jag har( har en av de 4 alltså enligt samtal med Karl-Ola själv). Därefter sålde han formarna till Biscaya Marin i Borlänge som sedermera serietillverkade Delfiner med olika överdelar. Karl Ola har hållt på med diverse byggen, bl a är han den som tog fram Farmor Anka karossen (HotRod). Har inte så mycket mera info nu men mer kommer senare !!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Delfin comfort ska vara byggd av Kenneth Forslund i Arvika, den ska ha rejäla fartresurser med rätt motor enligt Kenneth själv. Urban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej på er ser att det är ett gammalt inlägg men jag med köpt en delfin 21 med yterligar en annan över bygnad har nu en aq 100 i den men har en 260 hk vp v8 med drev som jag funderar på att lägga i o så att du hadde med v8 i den undrar hur den  går med den motorn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...