charlie 0 Postad 31 Maj , 2006 hej jag har en mariner 135 v6 har bytt impeller men det kommer inget vatten ur skvaller hålet har även prövat att koppla på trädgårds slangen direkt på röret i riggen då kommer lite vatten som pulserar ut. kan det vara så att motorn måste vara varm för att det ska komma vatten ur hålet termostat problem eller ? vad är det för fel ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 31 Maj , 2006 kan vara stopp i ledningen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 31 Maj , 2006 kan vara stopp i ledningen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Commander 0 Postad 1 Juni , 2006 Hej Charlie Eftersom impellern är bytt så är det stopp i kanalerna någonstans (vilket du säkert räknat ut själv) vanligt är att delar av den gamla impellern har följt med kylvattnet och nu ligger och blockerar någonstans. Förslag till lösning är demontering och rensa kylkanalerna med ståltråd alt högtrycksvatten. Lycka till/Hasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
charlie 0 Postad 4 Juni , 2006 Hej Nu har jag tagit bort kåpan vid avgas kanalerna dom ser fina út har blåst med tryck luft allt är okej så långt Har även tagit bort termostaterna nu kommer det vatten från skvallerhålet kan mitt bromlem nu vara löst ?? tacksam för svar... mvh Charlie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 4 Juni , 2006 Hej, Kör du utan termostater nu? Du bör inte köra utan fungerande termostater för motorn får inte korrekt och jämn arbetstemperatur utan termostater. Köp nya termostater om du misstänker att de var problemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
charlie 0 Postad 4 Juni , 2006 okej kanske ska köpa nya termostater men mitt broblem då förblir väl desamma När motorn e kall kommer förmodligen inget vatten i skvallerhålet heller förutom när motorn e varm kan det stämma Ska det vara så att det inte ska komma vatten förän motorn blir varm ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury 0 Postad 4 Juni , 2006 Det kan även vara packningen som ska sitta på röret som vattnet kommer i från impellerhuset om den packningen är dålig så blir det inget tryck så då orkar inte impellern pumpa vatten ända upp till skvaller röret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 5 Juni , 2006 Skvallervattnet skall komma direkt du startar motorn. Kolla termostaten. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
erikeriksson 2 Postad 5 Juni , 2006 Hej, det kommer inget vatten ur skvallerhålet förrän termostaten öppnar, det ska vara så på vissa mariner modeller. Det kan ta några minuters tomgångskörning först, så enkelt är det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 5 Juni , 2006 Ett fånigt tips kanske, men på min hade det bildats kristaller i munstycket, precis där strålen går ut ur kåpan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
charlie 0 Postad 6 Juni , 2006 Så ska det låta. jag fick reda på det i dag ditt svar är helt korrekt stämmer bra. Tack för ett bra svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser