Gå till innehåll
onsdag 06 november 2024
beppo

biltema 2-k båtlack

Rekommendera Poster

Hej!

Någon som testat Biltemas 2-komp båtfärg (Topcoat) och primer?

Är ju ny i sortimentet så något långtest förstår jag att ingen hunnit med, men kanske ett första intryck, täckförmåga osv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

halloj!

Har just sprutat min myra 20 fot med biltemas blå färg. Jag är en fullständig novis på detta men jag tycker att det fungerar över förväntan. Jag återkommer med slutresultat senare.

robroy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

okeej vad bra då . spännande att höra mer sen !!

MVH AUGUST

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Nästa år är allt lösningsbaserat förbjudet, blir nnog mer spännande då och se hur folk löser sina lacker. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har själv sprutat med biltemas Plast & Metall primer.

Vet inte om det beror på undertecknad (mest troligt..) men det blev ganska knotttigt och tog lång tid att slipa jämt. Färgen sitter som den och tog lång tid att slipa, vilket borde innebära att det är en bra hållfasthet i den.

Hur mycket topcoat gjorde du av med när du lackade din båt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu blänker det!

Har sprutat klart. Blått däck, vitt tak och skrov. Färgen fungerade för mig. Har aldrig gjort detta innan, så jag har inget att jämföra med. Men jag är helt nöjd. Em busslackerare gav mig tipset att förtunna färgen enligt följande.Veva runt ordentligt med en pinne i färgburken häll på förtunning(Lite i taget) ta upp pinnen ur burken och vänta på att strålen (som rinner från pinnen man blandat med) övergår till att droppa. När den gör det skall det droppa ganska så hastigt, Ca 0.5 sekunder intervall. Svårt att förklara här, det var lättare att se på. Men jag tyckte att färgen blev förvånansvärt tunn.

Ps en lackerare hade gjort det snyggare, men på några meters håll är det fint. hellre lite rinn än apelsinhud.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

ditt rinn tar du bort med vattenslip

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...