ahaa 2 Postad 31 Maj , 2006 Hej! När jag skulle starta en 40hk Mariner från ca -80, så händer följande när jag vrider på nyckeln: Ingenting!. När jag Bryggde kabeln direkt på solenoiden hoppade den igång fan på en sek! (Den har stått utomhus i 3-4 år utan konservering eller dränerad förgasare). Nyckeln är inte den rätta, den är från en cyckel eller nått men verkar passa. Jag har 3 lägen: 1-Av. 2-Tänning på. 3-Start(fjädrar). Kan nyckeln göra att den inte går på startmotorn? Tänningsläget funkar bevisligen. Autochoken verkar inte funka heller, Har den med tänningslåset att göra? choken sitter som en liten switch brevid tänningslåset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 31 Maj , 2006 Ahaa, du kanske skulle kolla om där e kontakt ordentligt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 31 Maj , 2006 Inget större problem. Inget fel på din solenoid i alla fall. Du har fel på startlåset eller troligare på kabeln som går därifrån och till solenioden. Bara att börja leta..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 1 Juni , 2006 klart. det var en säkring som stuckit växellägesströmbrytaren(vad det nu kallas) som kärvade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser