Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
ttr03001

Fråga om vp 100 drev.

Rekommendera Poster

Hejsan! finns det någon som kan hjälpa en nybliven ägare till ett 100 drev från -69? Hur sköter man det? Oljebyte, knapparna på körpanelen? Hur och vad gör man för att serva drevet? Värt att veta osv. Har just köpt en Örnvik 570 cabin från -69 och är sjövan men min erfarenhet inskränker sig till utombordare. Jag har meilat till volvopenta 2 gånger om hjälp men de svarar inte. Finns det någon som har en användarmanual? Tacksam för all hjälp. Hälsn, Thomas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Thomas!
Välkommen till båtdårarnas verklighet!
Jag har en instruktionsbok publiserad i oktober 1967 ang det du frågat om./mvh/Nitro 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.  Jag har ett 100 b drev på min båt som jag skött om i 15 år och har då lärt mig allt om detta drev.Om Du inte får fram serienr,skylten kanske inte är läsbar eller inte får den info Du önskar från svaren så maila mej,

jag kan ta kopior på min instruktionsbok och skriva ned allt som Du behöver tänka på beträffande detta drev.Min mailadress goran.sodergren@glocalnet.net  Du kan också kolla bakåt i forumet så hittar du mängder av info om just 100 drev. Lycka till  Göran.S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...