Lanesson 0 Postad 30 Maj , 2006 Hej! Ska byta stödlager i struten på AQ151A/290A och har hittat en massa matnyttiga tips här på forumet. Vill helst slippa att ta ut motorn så jag hade tänkte försöka att montera av axeln ut genom skölden med motorn på plats. Frågan är hur man ska få fast en glidhammare på drevaxeln utan att skada splincen? Tacksam för alla tips!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 30 Maj , 2006 Hej. så här gjorde jag kolla här http://www.maringuiden.se/forum/;thread=75723&highlight=avdragare MVH Laxen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanesson 0 Postad 31 Maj , 2006 Är donet som du har fäst runt axel ett specialverktyg man kan köpa någonstans eller har du fixa det sjäva? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 31 Maj , 2006 Hej . det finns att köpa men vet ej var. den på bilden har jag gjort själv. tog ett krafigt rör som passade och klöv det längsmed och sen svetsade jag två st lägnsgående plattjärn och gängade två st m8 hål och drog åt. resten är ju som en glidhammare. MVH Laxen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanesson 0 Postad 31 Maj , 2006 Tack för tipset! För helt enkelt bygga ett liknande don ikväll... Har tyvärr ingen tillgång till svets. Fundera på om man på ett enkel sett kan klyva ett rör, för att sedan ta ett par slangklämmor och klämma ihop rörhalvorna med runt axel. Frågan är om man kommer åt att dra slangklämmorna i struten... Man får väl göra som vanligt, testa testa och åter igen testa.. Åter igen stort tack! Mvh Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser