Gå till innehåll
måndag 20 januari 2025
Endit

Placering av solcell på Uttern 6300

Rekommendera Poster

Finns det någon som har placeringsförslag av solcell på en Uttern 6300, gärna bilder så man kan se hur det ser ut.

post-19308-1394234672,0022_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har själv funderat på detta till vår 6300. Det enda stället jag kan tänka mig är ju på rufftaket till höger och/eller vänster om instegsluckan. Akter om instegsluckan är ju också en möjlighet men om instegsluckan är öppen skyms ju solen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla detta! Jag tycker det blev jättebra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett lite kontroversiellt förslag är att lägga igen rufftaket med 12mm färgad lexan plast och ovanpå det din / dina solcelleller, bör ge plats för öppningsbar lucka / luckor med; gjorde så med en gammal ockelbo då jag var trött på hängande kapell i taket, det blev mkt ljusare i hela båten och betydligt enklare att hantera då man snabbt ville ha skydd för väder, dessutom så skulle du t.ex.kunna använda två celler ovanpå båda luckorna och därigenom även kunna optimera din vinkel mot solen då du behöver!ställbara luckor = inget nytt, :-)

Speedbird

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att Twix lösning är mycket bra, helst skulle jag vilja ha tag i en orginal targabåge, men det finns inga nya.

Det bästa vore om man kunde gjuta av en sådan så att man fick en form att gjuta flera, erftersom det verkar som fler är på jakt efter Uttern orginal båge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...