Gäst Mariage Postad 30 Maj , 2006 Jaha,hur ska man förklara det här då?Det har ingenting med vad jag har druckit eller så,utan det är så här. Jag sitter för lågt i sittbrunnen,när jag seglar innomskärs, infinner sig en otrygghet om jag sitter ner, pga att jag inte har full kontroll runt omkring.Utan det blir att stå hela tiden.Nu är vegan väldigt låg,för det har inte varit samma problem med andra båtar jag haft. Min fråga är:Har någon annan här haft samma problem och på ngt sätt byggt upp sittbrunns-sitsarna? Mvh Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 30 Maj , 2006 Jag har varit inne och tittat på Hunter och i vissa där finns det liksom stolar i aktern.Tror ni att man skulle kunna plasta till ett par sådana? Eller har någon gjort nå´ t dylikt? Skål Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 30 Maj , 2006 Jag hade förut en Saga 20 där jag upplevde samma sak, jag satt för lågt. Jag byggde upp bänkarna 15 cm, det funkade alldeles utmärkt. MVH, G Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst peter1904 Postad 30 Maj , 2006 Har sett en del som har hängt små sittbrädor med hjälp av två tampar i pushpit. Funderar på att göra något liknande själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 30 Maj , 2006 Hej Peter Jag vetinte,känns lite ostadigt! Har det sett stabilt ut? Mvh Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 30 Maj , 2006 Hej Gosta Hur byggde du upp bänkarna och gjorde du så runt om? Mvh Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 30 Maj , 2006 Vegan har en ganska smal sarg kring sittbrunnen som man fick ont av f-n av att sitta på vill jag minnas. Hade jag en Vega skulle jag snickra några (två?) fina pallar att sätta över sargen. Dessa skulle ha ett uppochnervänt U i hela sin bredd som är fodrat med t ex liggunderlag för maximalt grepp och minimalt med skador på båten. Sedan skulle jag montera en sittyta, utformning beroende på ork... dessa skulle enkelt gå att plocka bort när man sitter i hamnen och bögar som vissa skulle uttrycka det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 30 Maj , 2006 Ja,hm,haha.Jo det där låter bra,borde inte vara så svårt att få till.Jag ska kolla upp lite ang.storlek och se hur det skulle passa/se ut. Tack för tipset,tipsen. Mvh Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 30 Maj , 2006 Jag byggde en ram av 12 mm ply som jag fäste med en överlappande list. Inuti gjorde jag ett enkelt ramverk, se bild. Ovanpå alltihop la jag en till 12mm ply. Utrymmet inuti använde jag för förvaring. MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 30 Maj , 2006 har du inga fändrar att sitta på . de gör jag de skäl ju ändå bara plats så varför inte använda de på det sättet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 30 Maj , 2006 Det där ser också bra ut,ligger den kvar när det lutar? Som det kan göra,ja du vet.Eller har du satt fast den på något sätt? Mvh Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 30 Maj , 2006 Listen nedtill på ramen är skruvad dels i plyfan, dels i plasten i bänken. SÅ nog ligger den kvar, inga problem. MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 30 Maj , 2006 OK,tack så mycket.Ska ta och mäta för de olika förslagen så får vi se vad det blir.Bra tips från er alla.. Tackar Mvh Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser