DasWhlBoot 0 Postad 29 Maj , 2006 Hej alla AQ280 proffs! Jag har lite då och då problem med att få i fram växeln på vårt 280 drev. Brukar lösa sig om jag lägger i backen några gånger och gasar lite... Denna lösning är inte så kul när man ska lägga till... När det fungerar som det ska så funkar det o andra sidan perfekt. Sitter felet i drevet eller i reglaget eller vajern? Tacksam för lite tips. //Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbepp 1 Postad 30 Maj , 2006 Enklast att kolla blir nog mekanismen i reglaget, nr.2 blir att skruva loss kåpan på drevet(2 kryss bultar), där finns också lite mekanism som ev. kan kärva, speciellt om något är krökt. Det skulle jag börja med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 30 Maj , 2006 Jag delar tobbepps uppfattning att börja med reglage och vajer. Då med att lossa kåpan över växelmekanismen. Frigör därefter reglagekabeln och känn så att denna inte kärvar. Därefter blir det lite vanskligare för nu bör du kontrollera ifall växelns manövermekanism fungerar eller ej./mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser