undine 2 Postad 29 Maj , 2006 Söker efter ägaren av ett båtregisternummer t. ex ABC1.Var kan jag hitta detta?Undine Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 29 Maj , 2006 Hör med Sjöfartsverket Mvh Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Perra 1 Postad 29 Maj , 2006 Larmtjänst har det gamla registret.. Perra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 29 Maj , 2006 Det riktigt gamla statliga båtregistret förvaltas av Riksarkivet http://www.ra.se/ra/index.html Jag har fått ut uppgifter vid ett flertal tillfällen då jag forskat kring olika båtar. Jag har även fått uppgifter i EXCEL-format via mail vid större volymer. Båtens registreringsnr innehöll nog 3 bokstäver och 2 siffror alltså ABC01. Det båtregister som efterträdde det staliga och som bekostades av försäkringsbolagen förvaltades av Stöldskyddsföreningen till det lades ner för ett par år sen. Det var inte offentlig handling och jag lyckades aldrig få några uppgifter därifrån. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser