langhorn 0 Postad 29 Maj , 2006 HejJag har tappat bort bomfästet till min kick. Mast och bom är Seldén från 70-tal. Är det någon som vet var man kan hitta en sådan eller har andra tips på lösning?tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 29 Maj , 2006 Har du kollat med Seldén? http://www.seldenmast.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
langhorn 0 Postad 29 Maj , 2006 hejhar kollat med en återförsäljare/riggverkstad som meddelade att det inte fanns längre... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 29 Maj , 2006 Hej Jag köpte en segelbåt i Skellefteå för ett par år sen. När jag skulle vårutrusta, sjösätta och göra den segelklar för att segla hem den, stötte jag gång på gång på problemet att den tidigare ägaren (avliden) hade demonterat saker och ting, mycket helt i onödan, och lagt de olika komponenterna lite varstans. Jag lyckades leta reda på det mesta men just den delen som du saknar hittade jag inte. Jag fick tag på en riggbult eller om det var en vanlig bult och filade till den så att den passade. Det blev ganska bra. Ett par veckor senare hittade jag av en slump orginalet. Lycka till med filandet. Fast du kanske har tillgång till både smärgel och skruvstäd. Jag hade en planfil och en svetstång. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
langhorn 0 Postad 30 Maj , 2006 tack för ditt svar tommy.jag ska ringa till seldén och kolla men jag tror inte de har så gamla reservdelar.jag tror jag ska testa med en öglebult istället Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser