Gå till innehåll
måndag 18 november 2024
JohanHakansson

Finns det inga Vikingar längre ?

Rekommendera Poster

Tragiskt !,

Mitt inlägg om en rejäl långsegling har inte fått ett enda svar men många läsningar .. vad är problemet ? Vill folk bara Stockholms aktigt sitta i hamn och böga sig i sina båtar ? Varför vill ingen segla lite rejält ?  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns massor med folk som långseglar. Vi ahr 17 båtar i klubben som ger sig iväg i år på minst årslånga seglingar. Jag tror att långsegling är en familje eller kompisgrej, inte någonting för människor som inte känner varandra tidigare. På forumet har väl de flesta båtar redan med en majoritet på motorbåtssidan. Jag tror du fiskar i fel vatten, pröva någon annanstans, eller sök inom vänkretsen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Korrekt iaktagelse.

Vikingarna försvann kring 1050 e Kr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Vill folk bara Stockholms aktigt sitta i hamn och böga sig i sina båtar

Vad är det som är tragiskt???smiley-undecided.gif\

Urban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vikingarna var danska o norska sjöfarare, det är därför som svenskarna ligger i hamn o bögar sig i sina båtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rejäl och rejäl, att hjälpa till att utrusta någon annans båt för en lite tripp på 4-6månader låter ju inte lockande. En rejäl segeltur går väl runt klotet en eller ett par gånger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej !,

Tack för ditt svar, jag tror du har den bästa sanningen .. har sökt bland vänner och visst finns intresset men alla är fångna av sina så kallade plikter och ser inte för och främst till storheten av en segling.

Mvh

-Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ser inte något problem i detta ? Om man inte har någon båt själv så kan man väl hugga i någon vecka och dessutom lära sig hantera utrustningen. Skall jag kanske bjuda mat och massage dagligen till fjollorna som ska med eller ? Jag är dessutom öppen för en segling som sträcker sig mycket längre än 4 månader jag försöker bara visa att folk som är intresserade har möjlighet att påverka projektet. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt svar.

Förväntar mig därför respons mestadels från Skåningar som har det rätta blodet. Det finns dock en minoritet vettiga Stockholmare som är välkomna att höra av sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Nu fär du väl för f--n sluta,vad man reagerar på är ditt ordval och ditt sätt att se ner på Stockholmare.Visst det kanske är vissa som tycker om att bryggsegla,men man är väl för i h-e inte bögig eller fjolla för det.Segla själv till Island för fan,ingen jävel vill väl följa med en sådan idiot som du!

Urban 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu fär du väl för f--n sluta,vad man reagerar på är ditt ordval och ditt sätt att se ner på Stockholmare.Visst det kanske är vissa som tycker om att bryggsegla,men man är väl för i h-e inte bögig eller fjolla för det.Segla själv till Island för fan,ingen jävel vill väl följa med en sådan idiot som du!

Urban

Oj vad känsliga vi är här då. Jag tror att rätt person uppfattar budskapet lite skämtsamt, inget illa menat. Du är välkommen att sitta i hamn och virka dina gardiner.

Mvh

-Johan 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Vad tror du att du är för något? Jag  är nog inte ensam om att undra just det.

Många är nog intresserade av att få veta , vad är du för något?

Jag anser mig klar med den här tråden, jag tycker faktiskt synd om dig.

Det har kanske hänt något, det vet jag inte. Ok, du kan ju ångra dig och då får du väl

be några om ursäkt.

Mvh

Urban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Ett sista inlägg,,,,,har du några bra mönster på virkade grytlappar.

Urban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

He he,

Som sagt .. det var inte meningen att göra någon upprörd. Men säg mig Urban varför sitter du här och maler utan publik ? När du kan vara ute och segla .. i hamn eller på hav ? Din humor är festlig ..

MVH

-Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ojoj, vilken storm det blev i ankdammen 9.gif\

Jag sitter värmlandsaktigt och bögar mig i vänern pga barn som behöver gå i en bra skola. En man som inte är superintresserad av segling. Dessutom har jag ett jobb som gör att jag kan leva det liv jag vill, nästan. Och en massa åtaganden i föreningar osv vid sidan av.

I mitt nästa liv kanske jag väljer att inte skaffa familj utan vänta på en seglarbiten prins så vi kan segla några varv runt jorden. Bevare mig bara för någon med din attityd smiley-innocent.gif\ Tills dess är jag tillfreds med det här 26.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej !,

Härlig sittbrunns bögning där ! Jag blir avis.

Attityd .. jo mina vänner som känner mig vet hur det skall tolkas men det är nog många som misstar sig på vägen ..

Själv sitter jag i skrivande stund och filar på min instrument flyg certifikat (så jag datorbögar). Flyger upp i nästa vecka. Det sista jag gör innan jag mer aktivt driver mitt seglarprojekt vidare.   

Den här var kul ... debatten här skulle kunna utvecklas till att bli riktigt livsfilosofisk. Man petar på mycket underliggande ångest och frustrationer ..  

Hoppas det goda vädret håller i sig !

-Johan

PS. Vad har du för båt ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

JohanH, om du klickar på Sjöbod kan du se vad vi har för båtar.

Du har f ö inte lagt upp någon själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset !

Många finesser .. jag har en Vega .. får lägga upp lite bilder när jag får tid. Förhoppningsvis en historia om en långsegling så småningom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Urban!

Jag kan kolla om någon av mina virkvänligare arbetskamrater har ett recept på en utanpåpåse till spypåsen som din hund behöver när hon är sjösjuk Något åt tornisterhållet kan jag tänka mig. Grytlappar bödd int höfs på båtjävln du ha fäll smefingra2.gif\!!

Gulan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

2.gif\ Hållt rätt på binninga käring,hä ska knöppfles te overtreslagda.21.gif\

Urban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Herreminje, här går jag bet, jag får kalla in svärfar för en översättning!14.gif\  Men annars så tror jag faktiskt att vovven kan bli söt i ett välvirkat täcke att sätta på sig när kylan blir alltför påträngande, vädret är ju inte särskilt lovande.Jag har också sett ett mönster på en virkad bikini till lilla frugan- kan det vara något? Eller kanske en virkad tanga till herrn själv 14.gif\14.gif\ (Ps Provbada i skymundan, jag garanterar inte elasticiteten i plaggen när de blir våta.Ds) 

Som sagt, inte ens en bryggseglare behöver lida brist på små vardagsnöjen. 

Birgitta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Hej Gulan

En förklaring

overtreslagda,på gammal jämtländska och betyder trasa som man torkade med på bänkar och över,aldrig nedanför bänken eller under.

Hade

Urban 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack såå mycket, en fd norrbottning begriper inte alltid sig på så sydliga tungomål. 8.gif\ 

Gulan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv jobbar man 50-60 timmar i veckan och bor året runt på båten för att någon gång få råd att segla RIKTIGT långt. Men lite bögig känner jag mig. Är för övrigt också skåning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade jag haft någon semester i år så... men det har jag inte :/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...