Bearik 0 Postad 28 Maj , 2006 Jag är ute efter en riktigt billig båtfärg som jag ska måla på en plast/glasfiberbåt under vattenlinjen. Så billig som möjligt, bara den är ok. För jag antar att man inte kan måla under vattenlinjen med vanlig färg. Behöver man slipa ner och grunda innan, eller hur ska man gå tillväga? Jag kan väldigt lite om detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 29 Maj , 2006 Det du söker finns inte. Självklart måste du slipa o grunda först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 29 Maj , 2006 Är det till samma båt som du skulle ha relingslist till? Gammal plastbåt,isf kanske det finns grundfärg på? Mvh Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ubbechampions 0 Postad 31 Maj , 2006 håller med som ovan.......de finns inga Billiga botten färger längre tyvärr...... Slipa eller inte slipa beror väl lite på hur de ser ut!!!Är båten målad sen tidigare eller ejj.....osv. Jag botten målade båten som aldrig hade varit målad tidigare,och fick rådet av handlaren att tvätta av den först,grundligt!Sen torka rent med Aceton under.....och sen lägga på en grundprimer först innan du målar bottenfärgen.....de skulle räcka så!! Du får väl rådslå med handlaren kasnke.......... Lycka till!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser