Gå till innehåll
måndag 27 januari 2025
rizze7

laptop i öppen båt

Rekommendera Poster

Någon som känner till var man kan få tag på någon form av regnskydd till en laptopp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag känner bara till hemmabyggen men inte i något fall har datorn fungerat ens en säsong. Att ha en bärbar i en öppen båt har inga som helst förutsättningar att fungera.
Förslag; använd en vanlig GPS där du lagt in ett antal positioner, vilka är inritade på ett papperssjökort. På så sätt kan du alltid exakt orientera dig  med hjälp av plottern i GPS:n. /skitfiske på dig/Nitro 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag förbrukar en laptop per år.. dom gillar helt enkelt inte att vara på sjön ;)

post-9385-1394234671,1877_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns bärbara datorer från Panasonic men tyvärr är prislappen därefter. JAg vet att Otterbox gör vattentäta skal för handdatorer men jag vet inte om de har till bärbara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har samma LMS 332 och den fungerar utmärkt.

Men finns det någon som använder någon annan kart än Navionics till den? T.ex. fritidskartor så man får med mellanstora insjöar? (För gösfiske mörka nätter)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har aldrig tanken slagit dig att det är en jäkla stor risk att nån tar laptoppen, speciellt i en öppen båt // alex

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag anv laptop  gps. Aldrig har nån knyckt den. Hmmm, kan det bero på att laptoppar är så lätta at ta med hem efter användningen? ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

en kraftigare genomskinlig palstpåse att ha laptopen i kanske vore något?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förvara lapptoppen i ett utrymme som tål fukt och väta.

Köp en liten skärm och en fristående mus.

Mvh / Orven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har kört med laptoppen i min snipa  i flera år, no problem om man använder sig av sunt förnuft d.v.s inte låter den stå ute i regn, samma pc använder jag i jobbet och den åker ut och in i bilen och hos kunder både vinter och sommar och då den klarar det så klarar den varma soliga/regniga sommardagar

på sjön

/Kenbja

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...