azzy 0 Postad 27 Maj , 2006 Har en Johnson 140 87:a. När jag kör på tomgång går den hur bra som helst, men när jag kommer upp i fart så kommer det ett hack. Det känns nästan som vi går på sten, men motorn håller samma varv hela tiden. Problemet visar sig när båten kommer upp i fart. När den börjar att plana så kommer det. När jag kör sakta så går det bra,även när vi är många i båten och den inte riktigt har planat ut. Har bytt bensinfilter men det hjälpte inte. Nån som har nått förslag om vad det kan vara för fel? Vi funderar på om det kan vara nått kugg som har gått sönder. Vi är riktiga nybörjare på detta så om nån kunde hjälpa så vore det snällt. Ställ gärna frågor så svarar jag på dessa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kungen 0 Postad 29 Maj , 2006 Svårt att säga när man inte hör hur det låter, men för att kolla om den får för lite bränsle kan du prova att handpumpa på soppaslangen när du kör och se om det blir nån skillnad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser