Gäst John Larsson Postad 3 Augusti , 2003 hej jag ska köpa mig en dc med inombordare och det lutar åt en crescent 53 dc är det nån som har någon erfarenhet av denna båten bra eller dåliga synpunkter. eller är det nån som vill sälja så skicka mig ett mail. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Leif Postad 5 Augusti , 2003 Jäpp, jag har en men den är inte till salu. Mycket trevlig DC med en B20/AQ100 som ger hyggliga prestanda och bra bränsleekonomi. Rymmer fyra vuxna och några barn och klarar ändå att komma upp i planing. Går jättestadigt även i hårtväder. Den djupa v-botten klyver motsjöarna perfekt. Önskar att jag hade trimplan. Lite vinglig i lågfart när häcken gärna sätter sig. Speciellt med två vuxna på motorluckans sittplatser. Går att sova i nödfall. Se upp med sprickor i främre hörnen av sittbrunnen. Brukar få ett par köpbud varje sommar men säljer inte denna lilla pärla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst john Postad 10 Augusti , 2003 tackar för det svaret ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lasse Postad 29 Mars , 2004 Hej, även om det var ett tag du frågade efter en Crescent 53 DC, jag har också en fast med utombordare ( 90 hk). Blev varvombyggd från inombordare till utombordare. Båten går kanonfint, med 90 hk ca. 40 knop. Funderade faktiskt att sälja den och köper en större båt, men som det ser ut nu ska vi har kvar den för att den är helt suveränt. Jag monterade fasta trimplan som hjälper faktiskt till att båten plana ännu bättre och det hela var inte så dyrt. Jag kan alltså bara bekräfta att det är en kanonbåt. Hälsningar Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrsnoggen 1 Postad 30 Mars , 2004 Tjenare Lasse ! Det blev ändå ingen crescent 53dc jag fick tag på en nora 17 istället med en aq105/100drev som jag just nu renoverar.. cresenten och noran ser välldigt lika ut och noran känns också välldigt fin i sjön så jag tror inte jag gjorde ett dåligt köp. Men jag har bara kört den 1 gång eftersom att den var i behov av lite renovering men den är snart klar nu så man längtar tills sommarn då den kommer i igen :-D ha de gött ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lasse Postad 31 Mars , 2004 Hej John Grattis till din nya båt, den ser bra ut. Jag ska leta lite om jag kanske hitta en bild från min båt som jag vid tillfälle kan maila till dig Hälsningar Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lasse Postad 31 Mars , 2004 Hej igen, hittade en bild, hälsn. Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrsnoggen 1 Postad 1 April , 2004 okej den såg också fin ut :-) de är faktist ganska lika i skrovformen.. hoppas värmen håller i sig så man kan lägga i båten snart 8) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser