gitte 0 Postad 26 Maj , 2006 Är det någon med erfarenhet som kan tala om ifall nya 4-taktare passar till en urgammal Flipper. (570 HT) Har läst någonstans att den är så smal i rumpan att det är svårt att passa in en ny motor. Kan detta verkligen vara sant? (Den har en 2-taktad Johnson 70h från 1977 nu, men inte ens DEN trotjänaren går väl i evighet.) Vore urtacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 26 Maj , 2006 Hej, Suzuki DF70 4-takt får plats i alla fall: bild (klicka på bild nr 2) Du kan säkert klämma in en Mercury 75 4-takt, Yamaha F80 4-takt om du vill. Eller Mercury Optimax 75, Evinrude E-Tech om du föredrar 2-takt med direktinsprutning. Kanske det inte går att tilta upp motorn helt med de lite större motorerna, men det kanske du kan leva med? Nu vet jag inte om motorbrunnen är större på en Flipper 575 men det finns de som har 90 hk 4-takt t ex Honda BF90 på dessa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gitte 0 Postad 26 Maj , 2006 Tack för svaret! Snygga bilder du har. När jag ser dom blir jag verkligen tveksam till att sälja min gamla skorv. Lite TLC (tender loving care) skulle göra underverk, ser jag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dragon 0 Postad 27 Maj , 2006 http://begmarknad.batnet.se/sok/annons.php?aid=44698&kid=&tid= Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gitte 0 Postad 30 Maj , 2006 Tack Dragon!Undrar lite hur 575:an förhåller sig ass-wise till 570:an.Nu har jag faktiskt sålt båten - frågan kom inte upp, så jag antar att köparen har kollat saken på annat håll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser