Maler 0 Postad 25 Maj , 2006 Tjenare, vi köpte en plastad träbåt förra sommaren som är ca 7 m lång, (är lite osäker på hur man mäter). Säljaren uppgav en modellbeteckning men den stämmer inte så nu undrar jag om någon kan hjälpa mig. Översta delen på överbyggnaden är inte original. Fler bilder finns i mitt fotoalbum, jag kommer även at lägga in fler bilder de närmaste dagarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 25 Maj , 2006 Har ingen aning men det är en vacker båt i alla fall. Ha det Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 26 Maj , 2006 Bara för att krångla lite.... Vad sade ägaren att det var så kan vi ju hjälpas åt att utesluta olika modeller? //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maler 0 Postad 26 Maj , 2006 Förra ägaren uppgav att båten hette Zephyr eller Sefyr 700. Årsmodellen skall vara 1970, det sitter en B20 i med ett VP100 drev. Bifogar en ny bild, fler bilder i min sjöbod. /Frank Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 26 Maj , 2006 Den här båten på Blocket är väldigt lik din båt. Bounty 700 kallar säljaren den för http://www.blocket.se/vi/8156985.htm?ca=1_7_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maler 0 Postad 26 Maj , 2006 Tack för tipset, verkar stämma att den heter Bounty 700 och vad jag har fått fream så är den ritad av Jac M Iversen. Skall prova att kolla upp detta närmare. /Frank Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser