Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
shetland

Hur långt har ni kommit,sjösatt?

Rekommendera Poster

Hej!

Hur många har sjösatt? Vi har lite kvar att göra , måla lite ,skruva fast några lister , sätta dit bordet mm Sen är det dags..

/ M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skjulet står fortfarande utanför garaget, sjösättning på lördag eller söndag, jag har inte bestämt mig ännu. För jag kan inte förstå varför jag skulle sjösätta ifall jag ändå inte kan vara ute på sjön. Och det kan jag inte för det blåser, regnar och djävlas mest varje dag./Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sjösatte före 1:a maj.

Rädd för torksprickorsmiley-tongue-out.gif\

/roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

lugn o fin nu Nitro i morgon blir det bra väder det har jag beställt8.gif\. för jag har tänkt och sticka ut på sjön några dar och fiska och njuta av våren.

MVH Laxen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har själv petat skutan i sjön för övrigt håller jag med ovanstående.

Ha det och skitväder på er Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sålde gamla båten för 3v sedan. Har köpt en ny, men inte hunnit ordna transport ännu (förhoppningsvis under nästa vecka!!!) sen tar det väl ngn vecka till att pyssla/leka och bekanta sig med grejerna innan sjösättningsmiley-tongue-out.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sjösatte för ca 1 månad sedan... MEn har bara kunnat vara ute en gång än.. hoppas på bra väder nu i helgen!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I söndags vart premiär doppet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måndags kom hon i, två veckor senare än planerat, men desto mer fick jag gjort (om än inte tillräckligt).

Tog en snabb tur ut på havet, men sen har det inte varit väder eller funnits tid till mer.

Hoppas på fint väder som nästan e lovat här nere imorgon (lör) i Skåne..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I morgon (söndag) ska jag sjösätta min båt. Har under veckan monterat Lowrance X-125. Kul att testa den. Räknar med att dra båten till Mjörn (Alingsås). Sjösättningen borde ha varit tidigare men p.g.a. långvarig sjukdom så.... men i morgon vilken dag.
Skepp och skoj!! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var det inte dig som jag var båtgranne med??? Vad har du köpt för båt??

Åkte för övrigt i förra helgen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för all empati8.gif\ ni har visat!

Idag skiner solen och vi plockar troligen i prylarna i skjulet och i så fall blir det sjösättning i morgon (söndag).

Egentligen känns det lite vemodigt. Jag har kunnat sätta mig i skjulet och drömma om fiske, sol och bad. Nu när den skall i sjön måste jag återvända till verklighten../Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, vi är fortfarande bryggrannar (om du inte bytt hemmahamn?). Nya båten är en Cobia 230 med en 4.3L mercruiser v6. Den förra blev lite trång med 2 ungar och regniga somrar...15.gif\ Cobian har midcabin & bättre disponering, kommer dock sakna den gamla som gick väldigt fint i vattnet... Om Du varit ute kan du väl dämpa min abstinens och uppdatera hemsidan med lite bilder?21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ungefär lika mycket kvar som dig , shetland..... ska bara måla botten, fixa ett hål, laga lite gelcoat, måla............

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

La i skutan igår men ficklov arr tatupp den efter ca 30 min, den tog in vatten vid en av bultarna som håller fast motorn. På me lite silecone ida sen blir det ett nytt försök lite senare i eftermidag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag la i den i förra helgen men provkörde den bara så den gick. Måste rengöra förgasarna innan allt är som det ska.

/Erik 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bilder kommer från färden idag, kanonväder där det var lä.

Hemmahamnen är den samma Ska bli kul och se nya båten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog ledigt hela denna veckan och har sjösatt, planerade en längre resa till helgen men fyyyy va vädret bedrog mig... hehe *fryser än*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...