karye 0 Postad 23 Maj , 2006 Behöver några tips nu!La i båten och körde iväg med hösten soppa i tanken. Sen la den av häromdan. Köpte nya tändstift, fyllt på tanken med ny bensin. Tagit av förgasaren och pumpat fram ny bensin. Den hostar inte ens.Det nedre tändstiftet är våt och det över torrt. Båda ger gnistor.Vad mer kan jag göra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 23 Maj , 2006 Prova med startgas./mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karye 0 Postad 24 Maj , 2006 Jag har testat med startgas. Kanske motorn är sur nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 24 Maj , 2006 Prova om den tänder med bara startgas utan bensinen kopplad, då ska den tända ialla fall. Koppla på bensinen starta med startgas utan att choka motor, då borde den inte sura ner sig. Min suzuki8hp-87 är väldigt svår att starta om det är förmycket olja i bensinen, då blir den lätt sur och ger inte ett liv ifrån sig. Råkade slå i 2% av misstag istället för 1% som det ska vara. Bara att låta den stå 10minuter och prova utan chok några gånger då börja den hosta och då får man lägga på halvchok och den hostar igång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karye 0 Postad 24 Maj , 2006 hmm.. Jag har alltid haft i 2%. Det står så i handboken och på bensintanken. Skall försöka torka motorn, koppla bort bensinslangen och prova med startgas igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 24 Maj , 2006 Procenten skiljer lite mellan motorer så det gäller att kolla vad som gäller för sin egen motor. Så du har säkert haft rätt till din hela tiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karye 0 Postad 29 Maj , 2006 Har tagit av förgasaren och sprutat startgas direkt in .. det hjälper inte. Den startar inte eller ens hostar till!Någon som vet var man kan lämna in motorn för service utan att det kostar skjortan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karye 0 Postad 6 Juni , 2006 En undersökning av en kompis visar att motorn verkar bara tända på en cylinder. Han kunde köra motorn med en borrmaskin inkopplad på svänghjulet.Kan det vara brytarspetsarna som är fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser