Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025
Gäst Tim

ProPulse, propeller

Rekommendera Poster

Gäst Tim

Hej! Är det någon som vet om de här propellrarna (ProPulse 4-bladiga med utbytbara blad) är så bra som det står om dem i katalogerna?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Lala

Aluminium propellern är ekonomisk bättre men en rostfri prop är alltid bäst. Kontakta en Propeller verkstad så kan dom hjälpa dej för dom vet. se Gulasidorna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Erik

ekonomiskare lär de ju inet vara direkt, kostar 359spänn o byta ett blad o 6-9hundra o renovera en alu eller köpa en ny..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt menar du att det är ekonomiskt bättre med aluminium?? och aluminium är väl rostfritt :roll: Rosfria stålpropellrar är dock inte så snälla mot plånboken...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst staffan

har lite erfarenhet av plastpropparna...( marinmek) §1. det går aldrig bara ett blad. §2. det går aldrig fortare. §3. måste monteras rätt, styrtapparna har en benägenhet att brista om man slarvar Däremot, §1 Går mkt vibrationsfritt. §2. Bra om man behöver dra skidor eller wakeboard ena dan, och köra någorlunda fort andra dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aldrig fortare?? Beror ju på vad man hade för stigning innan. Oftast har propulse större stigning än originalpropeller, men om du menar samma stigning så stämmer det klart...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

inte om du kör på hösten uppe i norr,vet två st som har haft den o båda har tappat blad på den:micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena, min far provade en kolfiberpropeller på sin flipper med merc 60 och när jag testade den fick jag känslan av att det slirade eller kaviterade vid gaspådrag, som att bladen vek sig... Men det var kanske 6år sen och vilket märke det var kan jag inte svara på. Mina pengar skulle oavkortat gå till en metall, de går ju att renovera de också.. Till Flippern fanns det ju de vanliga stigningarna med vi hittade en bigblade, iof så kapade den 300varv men den gick ca 3knop bättre och billigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...