Lkalle 0 Postad 22 Maj , 2006 Om man ska köpa segelbåt från 1988 i England hur slipper man momsen? Tänkte segla hem den om det blir affär. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RoundRobin 0 Postad 22 Maj , 2006 Förstår inte riktigt vad du är ute efter, -slippa momsen? Om den är från 1988 är väl momsen betald! Kontrollera EU-Vat paid innan köpet. Om du handlar genom en firma bör det specas att EU momsen är betald på fakturan / kvittot. /RR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 22 Maj , 2006 Du betalar alltså ingen Svensk moms på det du tar in från ett annat EU-land. Du betalar det landets moms (16,25% i England sist jag handlade där). /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BBertil 0 Postad 31 Maj , 2006 Såvitt jag vet gäller detta bara begagnade saker ej nya. Dvs att är moms(vat) betald i annat EU-land behöver ej köparen betala detta i Sverige också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 1 Juni , 2006 Det var det jag sa. Kanske otydligare bara Gäller inte samma på begagnat? /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser