Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025
Maximarcus

Rapport från ett bälgbyte

Rekommendera Poster


I helgen var det dags att byta tätningsbälgen till VP 110S drevet i min Maxim. Vad jag läst verkade detta kunna innebära en himla massa jobb med att lyfta motorn etc.

Snacka om att oroa sig i onödan! Farsan och jag bytte bälgen på 2,5 tim och då tog vi det väldigt lungt. Det var ju bara att lossa nedre drevhalvan, lossa drevets gummiupphängning(motorfästet), lossa ringen runt bälgens ytterkant och sen tippa motorn på de två återstående motorfästena och, voila, bälgen var loss!

En sak som underlättar i en Maxim är att ta bort främre skottet i akterruffen, som sitter med typ fyra skruvar.

Hälsningar Marcus

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Ska byta bälg på mitt 110 drev.

Är det svårt att dela på drevet, nått särskilt att tänka på?

 

Mvh Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...