Maximarcus 8 Postad 21 Maj , 2006 I helgen var det dags att byta tätningsbälgen till VP 110S drevet i min Maxim. Vad jag läst verkade detta kunna innebära en himla massa jobb med att lyfta motorn etc. Snacka om att oroa sig i onödan! Farsan och jag bytte bälgen på 2,5 tim och då tog vi det väldigt lungt. Det var ju bara att lossa nedre drevhalvan, lossa drevets gummiupphängning(motorfästet), lossa ringen runt bälgens ytterkant och sen tippa motorn på de två återstående motorfästena och, voila, bälgen var loss! En sak som underlättar i en Maxim är att ta bort främre skottet i akterruffen, som sitter med typ fyra skruvar. Hälsningar Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jagarn35 0 Postad 8 November , 2006 Hej. Ska byta bälg på mitt 110 drev. Är det svårt att dela på drevet, nått särskilt att tänka på? Mvh Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser