Gå till innehåll
fredag 13 december 2024
olwi

Hjälp info sea ray?

Rekommendera Poster

Tittar lite grann på sea ray 268sd verkar vara en rymlig båt för något sånär vettiga pengar nu vill jag ha lite info vad man bör titta på vid köp av dessa båtar. När man tittar så finns det bland annat en hel drös med olika drev såsom alpha och bravo med olika beteckningar typ 1 2 3 vilka av dessa är att föredra och vilka bör man undvika finns det nå generella skillnader? Har även sett montage med dubbla v8 om jag inte minns helt fel, själv föredrar jag enkel v8 för något mer överenskomlig ekonomi för diesel verkar ju inte finnas på amerikanska båtar och i dessa fall vilken motor är att fördra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!!!

D du ska se upp med är misskötta importbåtar med såkallad gör d själv lagningar, bristfällig service etc.. kolla drevoljan, motoroljan etc detta avslöjar direkt om båten har fått vettig service...  Angående motor drev så se till att det inte sitter ett drev av märket OMC, det har en förmåga att krångla och bli dyrt... Det finns några olika maskiner í 268an dels dubbla 6or på 4,3lstyck, enkel V8 på antingen 5,7 eller 7,4... dubbla 8or är mer ovanligt men förekommer... Diesel finns i sällsynta fall men är mycket ovanligt... Vanligast är ´ maskin märket mercruiser och är mycket påliterligt det sitter med största sanolighet ett Alpha one drev i aktern och detta är mycket säkert med billiga reservdelar enkel service och mycket bra piratkopior på drev etc...

Bravo drev förekommer men är ovanligt dessa är ännu bättre än alpha dreven men dyrare i nästan allt...

Hoppas att du blev lite klokare av detta och lycka till med köpet...

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men en misskött svensksåld båt är inget att oroa sig för!?

smiley-smile.gif\11.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OOOOOPS  Glömde det hahaha7.gif\7.gif\7.gif\....2.gif\

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...