dykaren 0 Postad 20 Maj , 2006 Hej ,jag har problem med en bordgenomföring , har fått bort muttern men den sitter som berget , har provat med hammar utan resultat , någon som har ett bra tips ? Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 20 Maj , 2006 Ja, börja med att ta det lugnt. Tesen om att går det inte med våld så är det mer våld som behövs fungerar inte.En sak som brukar vara bra är att värma det som skall loss. Sitter det ex Sika så brukar denna ge med sig. Värm bara inte för mycke så plasten skadas./lycka till/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 20 Maj , 2006 Det brukar finnas två förhöjningar in i röret. Stoppa in fingret och känn efter. Om du skaffa en bit platjärn, samma bred som rörets innerdiameter så kan man stoppa in den i röret och vrida försiktigt med hjälp av en skiftnyckel. Då brukar dem lossna. Jag har gjort så med en gammal fil som passade hålet. Enklast om man är utanför båten, förstås. Lycka till! Philip Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 20 Maj , 2006 Slipa bort flänsen på utsidan med en flex. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fisher 0 Postad 20 Maj , 2006 Gör som tommy sa, slipa bort flänsen och ta allt från insidan.Gjorde det själv med toagenomföringen funkade kanon.Lycka till. //Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dykaren 0 Postad 21 Maj , 2006 Hej , det är just toagenomföringen jag har problem med , men på den stora genomföringen får jag inte bort muttern (har två till toan) , vad är en flex för något ? Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 21 Maj , 2006 Man kan slipa bort flänsen från utsidan med en vinkelslip. Sedan är det bara att trycka in genomföringen in i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Maj , 2006 Flex är ett fabrikatnamn på vinkelsip. I mina kretsar används beteckningen i stället för ordet vinkelslip oavsett vilket fabrikat det rör sig om. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dykaren 0 Postad 21 Maj , 2006 Ok ,då är jag med... Får ta till vinkelslipen då , tack för era svar. Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser